Zahlcený Adršpach

07.05.2019 16:27

Krásy přírody lákají a Adršpach praská ve švech pod náporem polských turistů. Vlaky zatím moc nepomáhají, viz odkaz.

Problémem je hlavně koncentrace turistů a dopravní obslužnost. Pokud mají polští turisté hojněji využívat vlakovou dopravu, musí být atraktivnější než automobilová. Jde především mít kam zaparkovat auto, nečekat na vlak hodiny, zbytečně nepřesedat a nabídnout dosah více cílů než jen proslulého Adršpachu. Pokud jde o polské turisty, ideálně by měli mít možnost zaparkovat v Meziměstí u nádraží, mít možnost se tu občerstvit, seznámit se na informačních tabulích rovnou s pěticí největších perel Broumovska dostupných z konkrétních vlakových zastávek a klíčová je dostupnost spojení mezi Česká Metuje (u Ostaše) - Broumov (klášterní město) a Meziměstí - Teplice nad Metují (zastávka skály) - Adršpach.

Z vize výše dosud chybí v reálu odpovídající parkování v Meziměstí a vizuál hlavních dostupných cílů na nádraží. Přímé spojení do Teplic a Adršpachu je o víkendu z Meziměstí jen vlaky v 7:04, 8:42, 11:42, 17:18. Přímé spojení spěšným vlakem každou hodinu ale vychází z Meziměstí alespoň do Broumova, do České Metuje jsou to pak každé dvě hodiny. Mimochodem Broumovsko by se mohlo zatraktivnit vlakovou dopravou také obnovením železniční trati Otovice zastávka – Ścinawka Średnia (viz odkaz). Chybějících 9 km trati by potažmo spojilo Broumov a Kłodzko.

Pokud má být více Poláků na Broumovsku, více Čechů si zase může oblíbit národní park Stolové hory (Hejšovina, Bludné skály, Bílé skály, Batorovské rašeliniště, vodopády Posny, Radkovské skály, viz odkaz , odkaz). Z Čech se sem dá dostat na kole a autem, bohužel vlakem to nevychází. A je velká otázka, zda na Broumovsku a Stolových horách koncentrovat turisty. Nebo zda se více zaměřit nejen na jednodenní turisty, ale spojit turistiku také například s ekologickým zemědělstvím a pobytovými středisky v Broumově, Teplicích atd.